Evropske aviotakse zatvaraju rute: Ryanair smanjuje broj letova

Najveća evropska niskobudžetna aviokompanija, Ryanair, posljednjih mjeseci smanjuje broj letova u određenim dijelovima Evrope, najavljujući dodatna smanjenja.

Evropske aviotakse zatvaraju rute: Ryanair smanjuje broj letova

Najveća evropska niskobudžetna aviokompanija, Ryanair, posljednjih mjeseci smanjuje broj letova u određenim dijelovima Evrope, najavljujući dodatna smanjenja. Ove mjere su odgovor na odluke nekoliko evropskih vlada o uvođenju ili povećanju poreza i taksi za avioprevoznike.

Nakon što je Danska krajem januara uvela novi porez za avioprevoznike, Ryanair je najavio zatvaranje svoje baze na aerodromu u Bilundu krajem marta, ukidajući sve avionske veze s gradom Alborg. Očekuje se ukidanje 32 linije, što bi tokom ljetne sezone značilo prevoz 1,7 miliona putnika manje. 

Slične mjere su najavljene i u Italiji, konkretno u Rimu, gdje će na međunarodnom aerodromu Leonardo da Vinči biti zatvorena jedna od Ryanairovih baza zbog povećanja poreza. 

U Njemačkoj su rezovi najavljeni još u oktobru prošle godine; ovog ljeta broj letova će biti smanjen za 12%. Baze u Dortmundu, Dresdenu i Leipzigu će biti zatvorene, dok će broj letova u i iz Hamburga biti smanjen za 60%, što ukupno znači ukidanje 22 avionske linije. 

Španija će također osjetiti posljedice smanjenja, s očekivanim prevozom 800.000 putnika manje ove godine. 

Francuska bi mogla biti sljedeća na udaru, s obzirom na planove za povećanje poreza. Glavni izvršni direktor Ryanaira, Michael O'Leary, upozorio je da bi, u slučaju dodatnog povećanja poreza, kompanija mogla smanjiti broj linija prema Francuskoj. 

Ryanair je početkom godine objavio manifest sa svojim "rezolucijama", pozivajući evropske vlade da ukinu poreze na aviokompanije i smanje takse za kontrolu vazdušnog saobraćaja (ATC). Kompanija smatra da bi takve mjere dovele do efikasnijeg aviosaobraćaja u Evropi, te povećanja turizma i prometa u pojedinim regijama. 

O'Leary je istakao da previše evropskih ekonomija, poput Francuske, Njemačke i Ujedinjenog Kraljevstva, stagnira zbog regulacija, viših poreza i lošeg upravljanja državom.