Komunikacija kao alat, ne samo vještina | Nazif Hasanbegović | Kultura poslovanja Masterclass 4

Nazif Hasanbegović je komunikacijski strateg, krizni PR savjetnik i trener poslovne komunikacije s višedecenijskim iskustvom u radu s kompanijama, institucijama i organizacijama širom regije. Specijaliziran je za krizno komuniciranje, strateško pozicioniranje i razvoj lidera kroz snažan lični i organizacijski narativ. Epizoda Masterclass 4 je dragocjena za sve koji vode timove, nastupaju u javnosti ili žele izgraditi snažan komunikacijski stil u svom profesionalnom okruženju.

U ovoj epizodi podcasta Kultura poslovanja – Masterclass, razgovaramo o tome zašto komunikacija nije "mekana vještina", nego važna kompetencija lidera. Govorimo o tome kako lideri komuniciraju u krizi, kako grade povjerenje u timu, ali i šta se dešava kada komunikacija postane izvor problema.

Kako lideri trebaju komunicirati u teškim i izazovnim situacijama

Teške i izazovne situacije zahtijevaju strateško komuniciranje, a međunarodne institucije nas uče da marketinški i komunikacijski planovi uvijek trebaju sadržavati i plan kriznog komuniciranja. U prvom talasu je bitno znati iskomunicirati, “smanjiti paniku, smanjiti napetost, jer panika onda proizvodi nove i nove greške”, ističe Hasanbegović.

Osim plana, Hasanbegović naglašava i važnost definisanja kanala komunikacije, preuzimanja odgovornosti, i načina na koji se obraćamo javnosti: ako kompanija koja radi se nije obratila srcem, onda će kriza pojesti, ako smo došli do krize. Ljudi nam moraju vjerovati. Moraju nam vjerovati ako smo opet u krizi, pa ako smo problem napravili, da se iskreno kajemo”.

Zašto je konzistentna i autentična komunikacija ključna za povjerenje

U vremenu brzog protoka informacija, naši zadaci su upravljanje informacijama i pronalazak komunikacijskog kanala. Ipak, bez preuzimanja odgovornosti i originalnosti, ne postižemo ništa: 

“Jer ako nam to ne vjeruju, nismo ništa postigli. Naša poruka, kako ste vi rekli, samo prođe kroz nas. Ništa je ne osjetimo. Tako da zaista u ovome vremenu buke treba pronaći svoj prostor, svoj kanal kako komunicirate i ostati originalan. Ostati originalan. To je prednost. A onda koristimo sve ove alate koje imamo”, zaključio je Hasanbegović koji je još jednom podcrtao važnost izazivanja emocije kroz komunikaciju: 

“Pa kao u životu. Šta mi pamtimo? Pamtimo emociju koju je izazvao osoba s kojom smo razgovarali. Znači, to nam je nešto što nas ostavlja. A kad ostanemo ravnodušni prema osobi, društvu u kojoj smo bili, znači ništa nismo napravili. Kampanje koje nemaju tu emociju, koje nemaju strast, šta god ta bila emocija, vrlo širok, koje su uslovno rečeno ravnodušne, ostavljaju nas ravnodušnim.” 

Kako prepoznati i ispraviti loše obrasce komunikacije u timovima

Na primjerima velikih međunarodnih projekata i kompanija, Hasanbegović je objasnio kako ispraviti greške u komunikaciji, ili, optužbe i potencijalne krizne situacije okrenuti u svoju korist. Važno je da ne negiramo u startu, nego da preuzmemo odgovornost i izvinemo se: 

“Prva rečenica je mi se izvinjavamo zbog ovoga što je došlo, utvrdit ćemo kako je došlo. Jer je velika razlika, naravno nas ne amnestira nekad neznanje, treba puno to znanja, ali je jako važno biti spreman da čovjek prihvati odgovornost za ono što se desilo”, kaže Hasanbegović. 

Za kraj, zaključuje Hasanbegović, prava moć komunikacije leži u sposobnosti da šaljemo snažne etičke poruke i oblikujemo narativ koji traje i rezonira s dubljim vrijednostima publike. 

Više o ovoj temi pročitajte u intervjuu sa Nazifom Hasanbegovićem. 

Na našem Instagram profilu pogledajte 5 lekcija iz nove epizode podcasta.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli @kultura.poslovanja


Zapratite YouTube kanal Kultura poslovanja i pronađite druge Masterclass epizode.