Transformacija dolazi kada nismo više “fini” | Ivana Pejić | Kultura poslovanja Masterclass 3

Ivana Pejić je jedna od vodećih regionalnih ekspertica za nenasilnu komunikaciju, CNVC certificirana trenerica, Hogan konsultantkinja i predsjednica Centra za nenasilnu komunikaciju Hrvatska. Više od 20 godina radi s timovima i organizacijama na izgradnji povjerenja, prevenciji konflikata i razvoju zdravih radnih odnosa. Epizoda Masterclass 3 je idealna za menadžere, tim lidere, HR stručnjake i sve koji žele unaprijediti komunikaciju i međuljudsku dinamiku na poslu.

U ovoj epizodi podcasta Kultura poslovanja – Masterclass razgovaramo o tome kako međuljudska komunikacija direktno utiče na rezultate, kulturu i energiju tima. Ivana otkriva zašto liderstvo počinje stavom, kako emocije oblikuju timsku dinamiku i na koji način možemo stvoriti sigurniji prostor za saradnju i kreativnost.

Zašto je psihološka sigurnost važnija od formalnih titula

Psihološka sigurnost povezana je s upravljanjem ljudskim resursima. Želimo li znati postoji li ona u našoj kompaniji, trebamo se zapitati “kako su nam ljudi”, ispričala je Ivana i naglasila povezanost psihološke sigurnosti bez koje pojedinci gube motivaciju: 

“Postoje ISO standardi koji su vezani za upravljanje ljudskim resursima koji se tiču onoga što se zove psihološka sigurnost u kompanijama a onda je zapravo vezana za to kako su nam ljudi. Jer odgovor na pitanje kako su nam ljudi daje nam odgovor na pitanje kako će nam raditi ljudi. Jesu li nam motivisani i ne samo jesu li nam motivisani, sretni ljudi su kreativni ljudi, opušteni ljudi su kreativni ljudi. Vi kad imate visoku dozu straha, sputanosti tu pada kreativnost ljudi.”

Brigu o ljudima preuzimaju menadžeri - odgovorni, pametni ljudi koji su postigli uspjeh. Međutim, za tu titulu i upravljanje ljudima potrebne su i druge kompetencije. U ISO standardima posebno mjesto zauzima svjesnost, “naša sposobnost da generalizujemo, da opažamo procese unutar sebe i drugih ljudi, da ih razumijemo”, ističe Ivana. 

Kako nenasilna komunikacija mijenja odnose i povećava produktivnost

Tinjajuće nezadovoljstvo koje traje i prelazi u frustraciju, ono koje često vodi u profesionalno sagorijevanje, Ivana naziva konfliktom. Prema njenom mišljenju, komunikacija ima moć da kroz odnose spriječi da nekadašnje entuzijaste vremenom posive:

“Riječi proizilaze iz onog što jesmo. Mi ne možemo govoriti drugačije od onog što jesmo. S druge strane, riječ ima performativno dejstvo, što znači riječ oblikuje stvarnost takva kakva jeste. Tako da... Zapravo komunikacijom mi oblikujemo odnose prema sebi, odnose prema poslu, odnose prema drugim ljudima.”

Kroz edukacije i savjetovanja, Ivana timove uči kako da svoje riječi pretvore u alat koji gradi odnose, a ne ruši ih. Komunikacija tako postaje most između individualnih stavova i kolektivne produktivnosti.

Koje su najčešće greške u timskoj komunikaciji – i kako ih izbjeći

Na nivou međuljudskih odnosa, rad s ljudima pokazuje da greške u komunikaciji mogu nastati i zbog nejasnoće u samim postavkama - u nadležnostima, odgovornostima i kanalima komunikacije koji ostavljaju prostor za konflikt.

Prevenciju konflikta postižemo jasnoćom i dobrim dogovorom u postavkama. A pravdu čuvamo transparentnošću, objašnjava Ivana. Uz preuzimanje odgovornosti, zato je važno komuniciranje odluka, ciljeva i vrijednosti koje oblikuju timsku kulturu.

“Kad govorimo o grupama, mi nekako pretpostavimo da postoji neko imaginarno mi. Ne znam, ako je naš četvero, onda je ono mi peti. E nije peti, to mi je naš četvero i odgovornost dijelimo onoliko ljudi koliko ima, dijelimo na broj. Tako da s te strane želim naglasiti da je u odnosima odgovornost podijeljena. I da svi koji stupamo u interakciju zapravo unosimo dio sebe i preuzimamo odgovornost za svoju trećinu”, zaključila je Pejić.

Psihološka sigurnost, nenasilna komunikacija, jasne postavke i preuzimanje odgvornosti su osnova na kojoj se dugoročno grade zdravi odnosi na poslu. 

Više o ovoj temi pročitajte u intervjuu sa Ivanom Pejić.

Na našem Instagram profilu pogledajte 5 lekcija iz nove epizode podcasta.

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli @kultura.poslovanja

Zapratite YouTube kanal Kultura poslovanja i pronađite druge Masterclass epizode.