Kako zaustaviti šefa koji vas zatrpava dodatnim poslovima
Odbiti dodatni posao može biti teško, ali to je važna vještina ako želite izbjeći dugotrajno izgaranje

Izreka “Ako želiš da nešto bude obavljeno, povjeri to marljivoj osobi” često se koristi kao savjet, no postoji granica kada i najmarljiviji pojedinci postanu preopterećeni. U današnjem radnom okruženju, mnogi se suočavaju s izazovom preuzimanja previše zadataka, što dovodi do stresa i izgaranja. Istraživanja pokazuju da je 59 posto zaposlenih sklono osjećaju pregorijevanja, a generacija Z je među najpogođenijima.
Prema podacima iz istraživanja, 77 posto zaposlenika svaki tjedan preuzima dodatne zadatke, iako mnogi to čine pod pritiskom menadžera. Problem nastaje jer dodatni zadaci često nisu jasno definirani i lako prelaze izvan uobičajenog opsega posla. Mnogi pristaju pomoći zbog želje da dokažu svoju sposobnost ili osjećaja da je njihova vrijednost u pomaganju.
Međutim, stalno preuzimanje zadataka može dovesti do iscrpljenosti, pa je važno prepoznati vlastite granice. Da biste prestali previše pristajati, važno je razjasniti zašto osjećate potrebu da uvijek kažete “da”. Postavite sebi pitanja o emocijama koje osjećate pri odbijanju i prepoznajte obrasce ponašanja koje ste razvili.
Odbijanje dodatnih zadataka može donijeti olakšanje. Iako mnogi zaposlenici osjećaju krivnju zbog toga, 42 posto njih priznaje da se osjećaju bolje nakon što kažu “ne”. Ključno je postaviti granice, razjasniti prioritete s nadređenima i voditi računa o vlastitom mentalnom zdravlju.
Za uspješan i zdrav rad, potrebno je naučiti balansirati između pomoći drugima i očuvanja vlastite energije. Postavljanje prioriteta i jasno komuniciranje sa šefom može vam pomoći da izbjegnete stres i ostvarite bolje rezultate u svom poslu.
Evo nekoliko savjeta kako zaustaviti šefa koji vas preopterećuje zadacima:
-
Postavite granice – Jasno komunicirajte kada ste već zauzeti i obavijestite šefa o trenutnim prioritetima.
-
Definirajte prioritete – Zatražite od šefa da vam pomogne odrediti koji zadaci imaju najvišu važnost i koji mogu čekati.
-
Naučite reći “ne” – Ako osjećate da previše preuzimate, pristojno odbijte dodatan posao s objašnjenjem da biste željeli održati kvalitetu postojećih zadataka.
-
Ponudite alternativna rješenja – Ako ne možete preuzeti dodatni zadatak, predložite druge kolege koji bi mogli pomoći ili alternativni način rješavanja problema.
-
Redovito provjeravajte napredak – Održavajte komunikaciju sa šefom o svom napretku i obavezama kako bi bio svjestan vašeg opterećenja.