Na sajmu ZEPS održan panel „Kupujmo domaće - jačajmo BiH“
Na sajmu privrede ZEPS 2025 u Zenici danas je održan panel „Kupujmo domaće - jačajmo BiH“. Tema je privukla predstavnike institucija, privrednih komora, kompanija i medija, a u fokusu je bila ideja da se ekonomski rast i stabilnost Bosne i Hercegovine ne mogu graditi bez podrške domaćoj proizvodnji i potrošnji.
Foto: Adnan Džonlić, inz.ba
Učesnici panela bili su: Diana Babić (Privredna komora ZDK), Muamer Mandra (Institut za zdravlje i sigurnost hrane Zenica), Samir Šibonjić (ministar privrede ZDK), Ognjenka Lalović (Vanjskotrgovinska komora BiH), Zana Džubur (AS Holding) i Dragan Šepa (Privredna komora RS).
Govornici su istakli da se patriotizam najbolje ogleda kroz svakodnevne odluke potrošača - uz ono što kupujemo i stavljamo u svoje frižidere. Naglašeno je da kupovina domaćih proizvoda znači očuvanje radnih mjesta, jačanje izvoza, pokretanje novih investicija i kreiranje povoljnijeg poslovnog ambijenta.
Također se govorilo o tome da je neophodno jačati povjerenje potrošača kroz kvalitet i sigurnost domaćih proizvoda. Naglašena je važnost obrazovanja i medija u podizanju svijesti, kao i uloga kampanja poput „Kupujmo domaće“ i „Naše je bolje“ koje pomažu potrošačima da prepoznaju domaće brendove. Zaključeno je da domaći proizvođači trebaju ulagati u inovacije, ali istovremeno njegovati tradiciju koja daje posebnu vrijednost bh. proizvodima.
ZEPS kao pozornica za domaću privredu
Sajam ZEPS i ove godine je opravdao status najveće poslovne manifestacije u zemlji. Na više od 22.000 kvadratnih metara izložbenog prostora predstavljeno je oko 500 kompanija i preko 2.000 brendova iz Bosne i Hercegovine i inostranstva. Upravo ovakvi događaji pružaju prostor da se institucionalni predstavnici, privreda i potrošači direktno povežu, otvarajući mogućnosti za nova partnerstva, promociju i jačanje domaćih kompanija.
Kako prepoznati domaći proizvod
Da bi potrošači mogli svjesno birati domaće, važno je znati nekoliko jednostavnih pravila:
-
barkod proizvoda iz BiH počinje sa brojem 387
-
deklaracija uvijek sadrži ime proizvođača i zemlju porijekla
-
oznake i kampanje poput „Naše je bolje“ i „Kupujmo domaće“ garantuju da se radi o bh. proizvodu
Na taj način, svaka kupovina u marketu postaje mali, ali važan doprinos jačanju domaće ekonomije.
Dugoročna poruka
Zaključeno je da „Kupujmo domaće“ nije jednokratna kampanja, već dugoročna strategija za jačanje privrede. Potrebna je kontinuirana podrška institucija, posvećenost kompanija inovacijama i kvalitetu, te dosljednost potrošača u svakodnevnim izborima.
Panel na ZEPS-u 2025 još jednom je pokazao da Bosna i Hercegovina ima znanje, resurse i ljude da gradi konkurentnu ekonomiju - pod uslovom da svi zajedno damo prednost domaćem.