Tihi otkaz – kako ga prepoznati i spriječiti u firmi
Tihi otkaz može biti znak većih problema u radnom okruženju, ali se može prevenirati proaktivnim pristupom menadžmenta.

Fenomen „tihog otkaza“ (quiet quitting) postao je sve prisutniji u modernim radnim okruženjima. Iako zaposleni formalno ne napuštaju posao, oni prestaju ulagati dodatni trud, izvršavaju samo osnovne zadatke i gube motivaciju. Ovaj trend može negativno utjecati na produktivnost, timsku dinamiku i uspjeh kompanije. Kako prepoznati tihi otkaz i spriječiti ga?
Kako prepoznati tihi otkaz?
-
Smanjen angažman – Zaposlenici koji su ranije bili proaktivni postaju pasivni i ne učestvuju u timskim diskusijama ili inicijativama.
-
Izbjegavanje dodatnih obaveza – Odbijaju preuzimati nove zadatke, dodatne odgovornosti ili raditi na projektima izvan osnovnog opisa posla.
-
Pad produktivnosti – Primjetan je pad u kvalitetu i brzini obavljanja zadataka, uz sve češće propuštanje rokova.
-
Emotivna distanca – Manjak entuzijazma, izostanak komunikacije s kolegama i povlačenje iz neformalnih razgovora.
-
Češće odsustvo s posla – Povećan broj dana bolovanja, kašnjenja ili raniji odlasci s posla.
Kako spriječiti tihi otkaz?
Otvorena i transparentna komunikacija Redovni razgovori sa zaposlenima mogu pomoći u prepoznavanju problema prije nego što eskaliraju. Poslodavci bi trebali aktivno slušati potrebe i izazove zaposlenika.
Jasna očekivanja i razvojne prilike Zaposleni trebaju znati šta se od njih očekuje i imati mogućnosti za profesionalni razvoj. Investiranje u obuke i mentorstvo može poboljšati motivaciju.
Priznavanje i nagrađivanje rada Pohvale i nagrade za trud i postignuća povećavaju osjećaj vrijednosti i pripadnosti kompaniji.
Balans između posla i privatnog života Promovisanje fleksibilnog radnog vremena, rada na daljinu i brige o mentalnom zdravlju doprinosi većem zadovoljstvu zaposlenih.
Pozitivna radna kultura Okruženje u kojem se cijeni timski rad, otvorenost i podrška ključno je za izgradnju zadovoljnih i angažovanih zaposlenika.
Tihi otkaz može biti znak većih problema u radnom okruženju, ali se može prevenirati proaktivnim pristupom menadžmenta. Kompanije koje ulažu u dobrobit zaposlenika i kreiraju motivišuće radno okruženje mogu smanjiti ovaj trend i osigurati dugoročan uspjeh.