7 savjeta: Prepoznavanje i prevencija tihog otkaza
Kada zaposlenici formalno ostaju u kompaniji, ali emocionalno i profesionalno se povlače, prepoznajte da li pripremaju li "tihi otkaz".

“Tihi otkaz” (quiet quitting) postao je globalni trend. Prepoznajemo ga po zaposlenicima koji formalno ostaju u kompaniji, ali emocionalno i profesionalno se povlače; rade samo ono nužno i gube motivaciju za dodatni angažman. Ova pojava često je znak dubljih problema u radnom okruženju, odnosno vjerovatno je rezultat nedostatka priznanja, preopterećenosti ili slabe komunikacija s menadžmentom.
Prepoznavanje znakova tihog otkaza i poduzimanje adekvatnih mjera, omogućava kompanijama zadržavanje talenata. Zato, donosimo 7 savjeta pomoću kojih možete spriječiti da vaši zaposlenici “odustanu iznutra”:
1. Obratite pažnju na promjene u ponašanju
Nagla povučenost, smanjena inicijativa ili izbjegavanje timskih aktivnosti često su prvi znakovi nezadovoljstva. Posmatrajte ne samo učinak, već i angažman.
2. Redovno razgovarajte jedan na jedan
Otvoreni razgovori između menadžera i zaposlenika pomažu u otkrivanju problema na vrijeme. Postavljajte pitanja o opterećenju, motivaciji i izazovima.
3. Dajte jasno priznanje za trud
Kada zaposlenici osjete da se njihov rad cijeni, veća je vjerovatnoća da će ostati angažovani. Pohvale i zahvalnost često znače više od bonusa.
4. Osigurajte realan balans posla i privatnog života
Preopterećenost je čest okidač tihog otkaza. Fleksibilni rasporedi i razumijevanje privatnih obaveza grade povjerenje.
5. Uključite zaposlene u donošenje odluka
Kada ljudi imaju priliku da doprinesu idejama i strategijama, osjećaju se važnije i povezanije s kompanijom.
6. Nudite prilike za razvoj
Stagnacija vodi do frustracije. Edukacije, treninzi i novi izazovi motiviraju zaposlenike da ostanu aktivni i zainteresovani.
7. Kreirajte kulturu povjerenja i otvorene komunikacije
Tihi otkaz se najlakše sprječava u organizacijama gdje se ljudi osjećaju sigurno da iskažu svoje mišljenje bez straha od posljedica.
Tihi otkaz je često proces koji traje. Prepoznavanjem ranih signala i ulaganjem u zdravu radnu kulturu, možete zadržati angažirane i motivirane zaposlenike što je uvijek bolja opcija od traženja novih.