Feedback kultura: Kako dati i primiti konstruktivnu kritiku
U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako efikasno upravljati feedback-om, bez drame i defanzive.

U zdravom radnom okruženju feedback nije nešto čega se bojimo – već alat za rast. Kultura otvorene, iskrene i konstruktivne povratne informacije ključna je za razvoj pojedinaca, timova i cijele organizacije. Međutim, za mnoge je davanje (ili primanje) kritike još uvijek izazov – jer se ne radi samo šta kažete, već kako to kažete.
U nastavku donosimo nekoliko savjeta kako efikasno upravljati feedback-om, bez drame i defanzive.
1. Kreirajte sigurno okruženje
Feedback se najbolje daje u atmosferi povjerenja. Kada znamo da povratna informacija dolazi s namjerom da pomogne, lakše je čuti i prihvatiti je. Zato je važno izgraditi kulturu u kojoj se kritika ne doživljava kao napad, već kao prilika za razvoj.
2. Fokusirajte se na ponašanje, ne na osobu
Umjesto da kažete “Nisi odgovoran”, recite “Primijetio/la sam da izvještaj nije dostavljen na vrijeme, što je uticalo na timsku dinamiku”. Konstruktivna kritika se bazira na konkretnim ponašanjima i njihovom utjecaju, ne na ličnostima.
3. Koristite “sandwich” tehniku – ali pametno
Počnite s pohvalom, zatim iznesite kritiku, pa završite s prijedlogom ili ohrabrenjem. Ipak, izbjegavajte da ova struktura postane automatizovana – ključ je u autentičnosti. Ljudi osjete kada nešto kažete samo “reda radi”.
4. Birajte pravi trenutak i ton
Kritika u žaru trenutka rijetko bude konstruktivna. Odaberite miran trenutak, nasamo ako je potrebno, i koristite smiren i empatičan ton. Cilj nije da “istresete”, nego da otvorite dijalog.
5. Dajte priliku za odgovor
Feedback ne bi trebao biti monolog. Pitajte: “Kako ti vidiš ovu situaciju?” ili “Šta misliš, kako to možemo poboljšati?” – i slušajte bez prekidanja. Pravi rast dolazi iz uzajamnog razumijevanja.
6. Naučite primiti kritiku bez defanzive
Čak i kada je teško čuti, pokušajte se odmaknuti od ega i sagledati poruku. Postavite sebi pitanja: Ima li u ovome nešto što mogu naučiti? Šta ova povratna informacija govori o mojim navikama? Razvoj počinje onda kad preuzmemo odgovornost, a ne kada se branimo.
7. Tražite feedback proaktivno
Ne čekajte samo na godišnje evaluacije. Pitajte kolege ili nadređene: “Imaš li neki prijedlog šta bih mogao/la poboljšati?” Ljudi koji aktivno traže feedback češće napreduju – jer pokazuju zrelost i želju za učenjem.
Feedback nije kritika – to je poklon. Kada se koristi ispravno, postaje most između potencijala i ostvarenja, između nesporazuma i saradnje. Kultura feedbacka je temelj jakih timova, boljeg leadershipa i kontinuiranog napretka.
Ne čekajte da se problemi gomilaju – naučite kako da ih konstruktivno adresirate, na vrijeme.