Od menadžera se očekuje da zna sve, no da li je to realno?

Od menadžera se očekuje da zna sve, no da li je to realno?

Uloga menadžera oduvijek je bila izazovna, ali u savremenom poslovnom svijetu očekivanja su postala veća nego ikad. Od menadžera se traži da bude lider, stručnjak, mentor, strateg, motivator, pregovarač i psiholog – sve u isto vrijeme. Nerijetko se podrazumijeva da menadžer mora imati odgovore na svako pitanje i rješenje za svaki problem. Ali da li je takvo očekivanje realno?

Istina je da menadžeri igraju ključnu ulogu u funkcionisanju timova i kompanija. Oni su karika koja povezuje strategiju i operativni rad, prenose viziju i očekivanja na tim i brinu o rezultatima. Međutim, problem nastaje kada se na njih gleda kao na „superheroje“ – ljude koji ne smiju pokazati slabost ili neznanje. Takav pristup ne samo da je nerealističan, već dugoročno dovodi i do burnouta, pogrešnih odluka i nezadovoljstva i menadžera i zaposlenih.

Dobri menadžeri ne moraju znati sve – oni trebaju znati kako da slušaju, postavljaju prava pitanja i okupe ljude koji imaju potrebna znanja i vještine. Liderstvo se ne mjeri time koliko pojedinac zna, već koliko uspješno koristi snagu svog tima. Upravo tu dolazi do izražaja sposobnost delegiranja: menadžer koji razumije da nije njegova uloga da bude ekspert za sve, već da omogući drugima da pokažu ekspertizu, gradi tim zasnovan na povjerenju i međusobnom uvažavanju.

Pored toga, očekivanja da menadžer sve zna stvaraju i kulturu straha među zaposlenima. Ako lider glumi nepogrešivost, teško će priznati grešku, a još teže će dati prostor drugima da donose odluke. Suprotno tome, menadžer koji otvoreno kaže „ne znam, hajde da istražimo“ pokazuje autentičnost i šalje poruku da je učenje stalni proces. Takav pristup gradi sigurnije radno okruženje i motiviše ljude da preuzmu inicijativu.

U našem poslovnom kontekstu, gdje je često prisutna hijerarhijska kultura, promjena perspektive prema menadžerskim pozicijama posebno je važna. Umjesto da od menadžera očekujemo svemoćnost, potrebno je da ih osnažimo alatima, edukacijama i podrškom. Na taj način menadžerima omogućavamo da budu dobri koordinatori i komunikatori. Dakle, njihova uloga nije da znaju sve, već da osiguraju da tim zajedno zna dovoljno da odgovori na izazove.

Zato bi realnija slika menadžera trebala biti ona u kojoj su oni vodiči, a ne enciklopedije znanja. Njihova snaga ne leži u tome da imaju sve odgovore, već u tome da znaju kako da pronađu prave ljude i kreiraju atmosferu u kojoj se odgovori traže zajednički. Upravo u toj ravnoteži – između vođenja i oslanjanja na tim – leži suština modernog menadžmenta.