Amazon ponovo pod istragom u Italiji zbog zloupotrebe tržišne pozicije

Ostaje da se vidi kako će se situacija razvijati, ali jedno je sigurno – regulatori širom Evrope sve više pojačavaju pritisak na velike tehnološke kompanije kako bi osigurali poštene uslove za sve učesnike na tržištu.

Amazon ponovo pod istragom u Italiji zbog zloupotrebe tržišne pozicije

Italijanske regulatorne vlasti pokrenule su novu istragu protiv američkog giganta e-trgovine Amazona zbog sumnje u zloupotrebu dominantne pozicije na tržištu. Ova istraga dolazi samo nekoliko godina nakon što je kompanija već bila predmet regulatornih mjera u Evropskoj uniji.

Šta je predmet istrage?

Prema informacijama talijanskog regulatornog tijela za tržišno takmičenje (AGCM), Amazon se sumnjiči da je favorizirao određene prodavce na svojoj platformi, narušavajući time fer tržišnu konkurenciju. Istražuje se da li je kompanija pružala bolje uvjete i vidljivost trgovcima koji koriste njene logističke usluge, dok su drugi prodavci imali otežan pristup ključnim potrošačkim segmentima.

AGCM je istakao da bi ovakva praksa mogla ograničiti izbor za potrošače i naštetiti malim i srednjim poduzetnicima koji ovise o Amazonovoj platformi za prodaju svojih proizvoda.

Amazon pod pritiskom evropskih regulatora

Ovo nije prvi put da Amazon dolazi pod udar evropskih regulatora. U proteklim godinama, kompanija je bila predmet istraga i kazni u više zemalja EU zbog sličnih praksi. U 2021. godini, Amazon je pristao promijeniti određene poslovne modele nakon što je Evropska komisija pokrenula postupak zbog mogućeg favoriziranja vlastitih usluga.

S obzirom na sve strože zakone EU o digitalnim tržištima, očekuje se da će regulatori nastaviti nadgledati praksu velikih tehnoloških kompanija i osiguravati pravedniju tržišnu utakmicu.

Potencijalne posljedice istrage

Ukoliko se dokaže da je Amazon prekršio pravila tržišne konkurencije, kompanija bi mogla biti suočena s visokim kaznama, dodatnim ograničenjima poslovanja u Italiji ili čak obavezom izmjene svojih algoritama za prikaz proizvoda. S druge strane, Amazon tvrdi da u potpunosti poštuje propise i da njegovi algoritmi ne favorizuju određene prodavce na štetu drugih.

Ostaje da se vidi kako će se situacija razvijati, ali jedno je sigurno – regulatori širom Evrope sve više pojačavaju pritisak na velike tehnološke kompanije kako bi osigurali poštene uslove za sve učesnike na tržištu.