Amra Začina: Naša kultura poslovanja temelji se na otvorenoj komunikaciji, podršci i zajedničkom rastu

Prošlo je skoro desetljeće od kada je Amra Začina suosnovala kompaniju Ministry of Programming. Kompaniju koja je u prve četiri godine poslovanja ostvarila rast od 800 %, a iza koje danas stoji internacionalni uspjeh i 500 milona eura nove tržišne vrijednosti za startupe.

Amra Začina: Naša kultura poslovanja temelji se na otvorenoj komunikaciji, podršci i zajedničkom rastu

Internacionalni uspjeh i prijateljsko okruženje 

Amra kaže kako se kompanija uspješno razvija “zahvaljujući kontinuiranom trudu i predanosti”. Ispričala nam je kako se tim trudio da svaki dan klijentima pruži usluge - ekspresno i kvalitetno. Uz takav pristup radu, inovacije i prilagodbe potrebama tržišta”, uspjeh nije mogao izostati, jer kako Amra kaže: “kada radite na taj način, poslovi dolaze sami jer zadovoljan klijent uvijek preporuči vaše usluge dalje”.

Prepoznatljivost na internacionalnoj sceni, ne dolazi sama od sebe, a Amra koja se danas nalazi i na CMO (Chief Marketing Officer) poziciji nam otkriva tajne uspjeha: 

“Prepoznatljivost na internacionalnoj sceni postižemo kroz nekoliko ključnih strategija. Prvo, pružamo vrhunski kvalitet usluga i proizvoda, što nam osigurava lojalne klijente i pozitivne preporuke, 85% poslova koje smo radili su dolazili iz preporuke. Drugo, aktivno koristimo digitalne kanale za globalni marketing, uključujući društvene mreže i content marketing; primjetno je da smo jedna od najpopularnijih IT firmi u regionu po realnim metrikama na socijalnim mrežama. Treće, prisustvujemo međunarodnim konferencijama i sajmovima kako bismo se povezali s liderima industrije; nedavno smo bili na konferenciji Money Motion koja je za nas relevantna zbog fintech orijentacije i bilo je jako korisno. Konačno, kontinuirano se prilagođavamo tržišnim trendovima i inovacijama, što nam pomaže da ostanemo relevantni i konkurentni; razmišljamo o novim smjerovima i strategiji da unaprijedimo način kako pravimo proizvode”.

Iza velikog uspjeha kompanije stoje zadovoljno uposlenici i uposlenice, a MOP svoju kulturu poslovanja temelji na: “otvorenoj komunikaciji, podršci i zajedničkom rastu, što čini našu firmu mjestom gdje svi žele raditi. Ono gdje se posebno izdvajamo je definitivno fleksibilnost”, istaknula je Amra koja nam je otkrila da razlog tome leži u činjenici da su osnivači uvijek “težili kreiranju firme u kojoj bismo mi sami željeli raditi. Od beneficija do zanimljivih projekata, te odnosa prema uposlenicima, sve radimo s ljubavlju i pažnjom. Njegujemo `friendly environment`, gdje su svi dobrodošli da iznesu svoje mišljenje i doprinesu razvoju zajednice


GirlThing posjeta, MOP offfice, Sarajevo 2022

Preduzetnička želja marketinške stručnjakinje 

Kroz izazove i uspjehe u radu sa kompanijom, Amra je razvijala “svoje vještine u vođenju tima, strateškom planiranju i upravljanju resursima. Svaki novi projekt donio je nova znanja i iskustva, što je dodatno unaprijedilo i mene i firmu”, ispričala nam je Amra. Nas je zanimalo kada se preduzetnička želja pojavila u njoj: 

“Odrastajući, imala sam primjer preduzetnika u svojoj porodici jer je moj otac preduzetnik više od 20 godina. Još kao dijete, zamišljala sam da ću jednog dana imati svoj biznis. Gledala sam kako moj otac radi, slušala telefonske pozive koje je imao, i vidjela koliko je to ponekad izazovno. Moja želja je bila da sa sestrom, koja je grafički dizajner, pokrenem marketinšku firmu. Taj san o zajedničkom poduzetničkom poduhvatu me je motivirao i inspirirao kroz odrastanje.” 

Početničke korake u svojoj karijeri, Amra je napravila kao studentica Fakulteta političkih nauka. Dok je radila na radiju, anketirala i promovirala velike brendove razvijala je vještine na akademijama, poput Soft Skills Academy iz 2012. godine. Danas, Amra dijeli odgovornost koja se odnosi na strateško planiranje i upravljanje kompanijom.  Na poziciji CMO (Chief Marketing Officer) Amra se bavi kreiranjem i implementacijom marketinških strategija koje podržavaju rast i razvoj kompanije. Formula uspjeha za nju i njen tim su dobra komunikacija i : “stalno učenje, praćenje trendova i prilagođavanje strategija na osnovu povratnih informacija i analize podataka”

Amra nam je otkrila i šta je najvažnije za uspjeh marketinške strategije: 

“Najvažnije za uspjeh marketinške strategije su jasni ciljevi, poznavanje ciljne publike i dosljednost u porukama. Eksterni marketing privlači klijente i uposlene i gradi brend kroz razne kanale, dok je interni marketing ključan za motivaciju uposlenika i njihovu podršku marketinškim ciljevima. Zadovoljni uposlenici su najbolji ambasadori brenda. U MOP-u imamo i interni newsletter koji šaljemo svaki mjesec i urađen je na nivou najboljih svjetskih publikacija, cilj je da nasi uposlenici uvijek imaju svježe informacije o dešavanjima u kompaniji.” 

Women in Business Network, Stockholm 2024.

Izlazak iz zone komfora i posvećenost

Izlaskom iz zone komfora, 2015. godine nastao je Ministry of Programming, koji danas za Amru predstavlja “duboku ljubav, posvećenost i bezuslovno davanje”:  

“Osnivanje firme započelo je izlaskom iz zone komfora. Suprug i ja smo odlučili napustiti sve što smo imali i krenuti u nepoznato. Taj korak je proizašao iz izazova s kojima smo se suočili dok smo živjeli u Stockholmu. Firmu smo osnovali 2015. godine dok smo još uvijek živjeli u Švedskoj. Bio je to veliki korak koji je zahtijevao hrabrost i odlučnost, ali nas je doveo do stvaranja nečega što smo oduvijek željeli”, prisjetila se Amra koja kaže da svaki dan osjeća sreću dok radi "s timom i gledam kako firma raste. To je više od posla; to je zajednica koju smo izgradili s puno truda i srca.”

Početak MOP-a, Stockholm 2015.

Za kraj našeg razgovora, Amra otkriva da sve radi ponovo “ništa ne bi mijenjala”. “Svako iskustvo, izazov i odluka koje smo donijeli oblikovali su nas i firmu na način na koji smo danas ponosni. Učenje iz svakog koraka, bilo pozitivnog ili negativnog, bilo je ključno za naš rast i uspjeh”, poručila je i istaknula “koliko je važno biti okružen pravim ljudima i graditi čvrste veze unutar tima. Bez podrške i zajedništva ne bismo postigli sve što jesmo. Također, želim naglasiti koliko je važno stalno učiti i prilagođavati se, jer svijet se brzo mijenja, a s njim i naše poslovanje”

Amrina priča inspirira nas da se usudimo izaći iz zone komfora, da pratimo svoje snove i budemo posvećeni. Posvećenost, izgradnja super tima, konstantno učenje i prilagođavanje tržištu su put izgradnje uspješne kompanije u kojoj svi žele raditi.